viernes, 8 de abril de 2011

LA GRAN MENTIRA DE LA INCINERADORA. COGERSA PLANTEA UN VERTEDERU DE 100.000 m2 EN CARREÑO

Parte de las instalaciones del vertedero central de COGERSA -Foto Asturias Verde-

Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA (UNA), denunciamos públicamente la gran mentira que supón la istalación d’una Incineradora de residuos n'Asturies.
COGERSA y el Gobiernu Asturianu (PSOE-IU), col apoyu del PP, siempre xustificaron la Incineradora pola falta d'espaciu nel actual vertederu, y que si non se construía, habría qu'espropiar terrenos pa un nuevu vertederu de basures. Agora, viendo'l Documento Urbanístico y el Informe de Sostenibilidad (ISA) del Plan Territorial Especial del Área de Tratamiento Centralizado de Residuos de Asturias (PTE)”, cúmplense les nueses prediciones, y podemos ver que la Incineradora nun pieslla el debate sobre el vertedero, sinón que lu tresllada nel tiempu, a dientro de 10 años. Como venimos diciendo dende UNA, les incineradores (incluso les más modernes), xeneren ente un 20-30% de residuos en forma de cenices, amás d’una gran cantida d’agua de llavau y residuos altamente peligrosos, y siguen necesitando un vertederu onde depositalo.
Con esti documentu qu'agora se publica, vese el planeamientu d’equí hasta l'añu 2030. Y puede comprobase cómo se plantea una espansión de COGERSA en Carreño, principalmente na parroquia de Tamón, de 160.000 m2, de los que la mayor parte son pa un nuevu vertederu pa les cenices tóxiques xenerades pola Incineradora. ¿Como ye posible qu’una istalación que ñaz cola disculpa de que'l vertederu COGERSA nun medre, pueda plantear una expansión tan grande?
Dende UNA siguimos y siguiremos oponiéndonos a la construcción de la incineradora de COGERSA, por razones ambientales, sociales, estratéxiques y económiques:

• La construcción de la Incineradora fae que les polítiques de reciclaxe de residuos pasen a un segundu llugar, contradiciendo lo que tolos muerganismos (estatales, europeos ya internacionales) aconseyen pal tratamientu la basoria: Reciclar, Reutilizar y Reducir. (Asturies lleva años nos últimos puestos n'índices de reciclaxe, solo empeoraos por Murcia).
• La construcción d'una Incineradora va implicar una subida del recibu que toos y toes pagamos pol tratamientu y recoyida de les basories (como ya reconoz el gobiernu de PSOE-IU, el recibu multiplicarase por 5), asina como la renuncia a la creyación d'un gran númberu de puestos de trabayu si s'apostara pol reciclaxe y la xestión sostenible de los residuos domésticos.
• Asturies tien una de les peores calidaes del aire de tol estáu español, y sofrimos ún de los mayores índices por enfermedaes y morbilidá rellacionao cola contaminación almosférica. La inneradora va suponer la lliberación a l'almósfera de dioxines, furanos y metales pesaos que son ellementos canceríxenos y qu'aumenten les patoloxíes asmátiques y les enfermedaes pulmonares, agravando esta situación. Son muchos los toxicólogos y médicos que, basaos n'estudios científicos rigurosos,se oponen radicalmente a la incineración de residuos por sus importantes impactos pa la salud.

Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA, defendemos otru sistema de xestión de residuos: integral, eficiente, trasparente, non destructor de materies primes y que non estroce la salú de los asturianos y asturianes. La nuesa rempuesta ye clara:

NON A LA INCINERADORA

UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA de Carreño
Candás-Carreño, 6 d'Abril de 2011

jueves, 17 de febrero de 2011

LA CAPIYA SAN ANTONIO SÍ TA EN PELLIGRU DE DESAPAECER, COMO LLEVEN DENUNCIANDO LOS VECINOS DELLOS MESES

La capiya de San Antonio -Foto Asturias Verde-

La dexadez y la falta de medides del equipu gobiernu ponenla en seriu pelligru.
Dende Unidá Nacionalista Asturiana (UNA), y dempués de l’alarma xenerada polos vecinos y vecines alvirtiendo de los continuos argayos que se producíen nos cantíles que se topen alredor de la capiya San Antonio, na Comisión d’Urbanismu del 18 de Xineru, UNA entrugó al equipu gobiernu cuála yera la so situación rial, si se seguíen produciendo argayos y cuáles yeren les posibles soluciones. La rempuesta foi la siguiente: “La zona fue inspeccionada por el aparejador municipal. La conclusión es que a día de hoy la zona es segura ya que la capilla está cimentada en una zona rocosa”.
La rempuesta ye tan escueta como errada , ya que na Comisión d’Urbanismu cellebrada güei 17 de Febreru, un mes dempues d’aseguranos que nun corría nengún pelligru, anunciasenos que la zona ye insegura y esiste la posibilidá de que los argayos destruyan esti iconu del patrimoniu de Carreño. Amás dícen-nos que la so destrucción pue producise en cualquier momentu, polo que s'entamen los tramites pa cambiar la so ubicación actual ya intentar salvala.
Dende UNA paeznos una tomadura de pelo y una falta de seriedá y de previsión mui grande. Non entendemos cómo ye que fai un mes la capilla taba en zona segura y agora haya qu’axilizar los trámites pa intentar salvala, y non tengan la seguridá de que se llegue a tiempu.
Nun entendemos que los téunicos de la Casa Conceyu faigan valoraciones tan a la llixera ensin qu’esistan estudios xeolóxicos, y muncho menos entendemos qu’esto se consienta dende el Gobiernu Llocal.
Pa mas inri, esti nun ye un casu aislao, ya que son munchos los llugares de Carreño onde la inestabilidá de los suelos fai peligrar, ya non solo los terrenos nin el patrimonio, sinon tamien la integridá de les persones. Dende UNA llevamos munchu tiempo solicitando que s'entame un Plan pa estabilizar les lladeres del monte Fuxa, del prau Gervasia (na so caída pal muelle), y la del Cementeriu hacia Rebolleres.
Naguamos que, a pesar de la desastrosa actuación del Gobiernu, lleguemos a tiempo de salvar la Capiya y que dalguién, por una vegada, dea la cara n’esti asuntu, asumiendo responsabilidades. Esperamos tamién que se tomen medides pa qu’esto nun vuelva a pasar.

Candás-Carreño, 17 de Febreru de 2011
UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA de Carreño

martes, 23 de noviembre de 2010

Amaguestu popular y cantares de chigre 26 de payares

Vienres 26 de payares nel Llar d’UNA (Cai González Posada, Candás)
Apartir de les 20 hores
- Bandina tradicional (acordeón, gaita, tambor…)
- Amaguestu de castañes y sidra’l duernu
- Cantares populares
Entama UNA, Unidá Nacionalista Asturiana

UNA valora positivamente la sentencia del Tribunal Supremo del desmonte del Alto Aboño

Alto Aboño -Semeya Asturias Verde-

UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA VALORA POSITIVAMENTE LA SENTENCIA DEL TRIBUNAL SUPREMO, Y ESIXE A L'AUTORIDÁ PORTUARIA QUE RENUNCIE AL DESMONTE DEL ALTO ABOÑO.
A la vista de la sentencia del Tribunal Supremu, na que ordena la suspensión cautelar del Plan d'Utilización d'Espacios Portuarios d'El Musel y la paralización del desmonte del Alto Aboño, dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA de Carreño, sopelexamos:
La sentencia del Tribunal Supremu da la razón a les asociaciones vecinales, grupos ecoloxistes y partíos políticos que nos opusimos dende un entamu al desmonte del Alto Aboño, y que llevamos movilizándonos dende fai 5 años.
Por primer vez, no referente a les obres d'Ampliación del Musel, el xuzgao tien en cuenta los argumentos medioambientales alegaos por Carreño, y priorizalos con respeuto a los económicos, invocaos pol Ayuntamientu Xixón, l'Autoridá Portuaria y el Gobiernu del Principáu.
La sentencia demuestra que'l procedimientu llegal y xurídicu emplegau pola Autoridá Portuaria pa ampliar hacia Carreño el puertu d'El Musel ta mal fechu dende un principiu, y non respeta la llegalidá vixente.
Teniendo en cuenta les declaraciones del Conseyeru d'Infraestructures Francisco González Buendía, nes que diz que “...la suspensión cautelar non tendrá nengún efeutu sobre les obres d'ampliación del puertu...”, dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA esiximos al gobiernu del Principáu y a la Autoridá Portuaria que renuncien a ocupar y desmontar l'Alto Aboño, y a incluilo nel espaciu portuariu.
Tamién entendemos qu'hai qu'esixir responsabilidades a los que permitieron l'accesu de les máquines y el derribu de les viviendes del Alto Aboño, y habrá qu'entamar les indemnizaciones correspondientes.
Por otru lláu, y anque esta sentencia danos la razón y ye un pilancu importante pa impedir el desmonte del Alto Aboño, hai que seguir movilizandose y presionando socialmente pa impedir la espansión del Puertu del Musel hacia Carreño.
Dende UNA reiteramos el nuesu rechazu a l'ampliación del Puertu del Musel y a la ocupación de los terrenos del Alto Aboño, polos graves perxuicios económicos, ambientales y sociales que supón pa Carreño y p'Asturies.

lunes, 6 de septiembre de 2010

UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA PRESENTA ALLEGACIONES AL PLAN XENERAL D'ORDENACIÓN URBANA DE CARREÑO

Costa del conceyu de Carreño

El pasáu 30 d'Agostu, dientru'l plazu llegal establecío, UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA presentó les sos allegaciones al Plan Xeneral d'Ordenación del Conceyu Carreño.
Dende UNA, entendemos qu'esti PXOU, amagostao y diseñao por PSOE ya IU, cola complicidá d'URAS (UNA ya votó a a la escontra de l'aprobación inicial nel plenu municipal), non resuelve problemes graves de Carreño, non respeta compromisos alquiríos colos vecinos y vecines, nin ye un documentu que vaya favorecer un desarrollu sostenible nin va poner frenu al urbanismu especulativu y depredador en Carreño. Además, tampoco asume nengún de los puntos básicos que ya propunximos nel añu 2006 y venimos reclamando dende entós, y qu'entendemos que tendríen que tar recoyíos nel documentu. Poro, dende UNA Carreño presentamos 26 allegaciones que recueyen diferentes propuestes y posicionamientos, y que podríen resumise en:
- Axustar la toponimia de tolos planos y documentos a la toponimia oficial.
- Incluyir una Ordenanza Forestal, pa la que presentamos una propuesta, que permita una planificación ordenada y sostenible de les plantaciones forestales.
- Prohibición d'esplotación de nueves canteres, blindando'l territoriu.
- Non ampliar la zona urbana de Candás más al Oeste de la vieya carretera AS-110, por dellos motivos: coles Unidaes d'Actuación ya se construirán más de 800 nueves viviendes (sin tener en cuenta l'ampliación de los Núcleos Rurales), hai contabilizaes 750 viviendes vacies, non hai estudios de previsiones de demanda de vivienda, y la construcción de nueva vivienda non facilita l'accesu a elles nin baxa'l preciu.
- Axustar les Unidaes d'Actuación pa respetar la trama urbana tradicional, asina como establecer espresamente plazos realistes pa desarrollales.
- Crear Planes Especiales de Proteición pal ríu La Granda, playa El Tranqueru, Monte Areo y ríu Noval (lladera Este, vega y praos de siega).
- Ampliar Zona d'Equipamientu Públicu alrodio del Polideportivu y campos de fútbol de la Mata, y ampliar les zones d'equipamientu públicu nes diferentes parroquies, alredor de les ya esistentes.
- Articular Perlora como Núcleos Rurales, evitando la recalificación a Zona Urbana y Urbanizable, pa evitar que pierda la identidá y estética tradicional.
- Crear Parque Forestal Públicu alredor de la capiya San Roque, facilitando la comunicación peatonal cola Fuente los Ánxeles.
- Elliminar la previsión de nueves Zones Industriales nin l'ampliación de les esistentes.
- Soluciones pa los vecinos/es averaos a zones industriales (Carrió, Tabaza, …).
- Prever Urbanísticamente la meyora ambiental y ampliación del aparcamientu de Palmera.
- Meyorar y completar los documentos que tienen datos incompletos y qu'entendemos que tan fechos con poco rigor (falten horros, paneres, fontes y bebederos, árboles y xardines, etc)
- Catalogar tolos xalés (Villes) de la C.V. de Perlora., asina como los árboles y ellementos vexetales y culturales.
- Catalogar los árboles, parques y xardines del cascu urbanu.
- Inventariar, catalogar y protexer la Cueva l'Alborá y la Cueva Coyanca (Perlora), asina como les Turberes del Monte Areo.

Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA, entendemos qu'estes propuestes son toes viables y necesaries pal conceyu, y solo fai falta la voluntá política pa llevales alantre.

Castellano
UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA PRESENTA ALEGACIONES AL PLAN GENERAL DE ORDENACIÓN URBANA DE CARREÑO
El pasado 30 de Agosto, dentro del plazo legal establecido, UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA presentó sus alegaciones al Plan General de Ordenación del concejo de Carreño.
Desde UNA, entendemos que este PGOU, cocinado y diseñado por PSOE e IU con la complicidad de URAS (UNA ya votó en contra de la aprobación inicial en el pleno minicipal), no resuelve problemas graves de Carreño, no respeta compromisos adquiridos con los vecinos y vecinas, ni es un documento que vaya a favorecer un desarrollo sostenible ni poner freno al urbanismo especulativo y depredador en Carreño. Además, tampoco asume ninguno de los puntos básicos que ya propusimos en el año 2006 y que venimos reclamando desde entonces, y que entendemos que tendrían que estar recogidos en el documento. Por ello, desde UNA Carreño presentamos 26 alegaciones que recogen diferentes propuestas y posicionamientos, que podrían resumirse en:
Ajustar la toponimia de todos los planos y documentos a la toponimia oficial.
Incluir una Ordenanza Forestal (presentamos una propuesta), que permita una planificación ordenada y sostenible de las plantaciones forestales.
Prohibir la explotación de nuevas canteras, blindando el territorio.
No ampliar la zona urbana de Candás más al Oeste de la antigua carretera AS-110, por diversos motivos: con la Unidades de Actuación propuestas ya se construirán más de 800 nuevas viviendas (sin tener en cuenta la ampliación de los Núcleos Rurales), hay contabilizadas 750 viviendas vacías, no hay estudios de previsiones de demanda de vivienda, y la construcción de nueva vivienda no facilita el acceso a ellas ni baja el precio.
Ajustar las Unidades de Actuación para respetar la trama urbana tradicional, así como establecer plazos realistas para desarrollarlas.
Crear Planes Especiales de Protección para el río La Granda, playa de El Tranqueru, Monte Areo y río Noval (ladera Este, vega y prados de siega).
Ampliar la Zona de Equipamiento Público alrededor del Polideportivo y campos de fútbol de La Mata, y ampliar las zonas de equipamiento público en las diferentes parroquias, alrededor de las ya existentes.
Articular Perlora a través de Núcleos Rurales, evitando la recalificación a Zona Urbana y Urbanizable, para evitar que pierda la identidad y la estética tradicional.
Crear un Parque Forestal Público alrededor de la capilla de San Roque, facilitando la comunicación peatonal con la Fuente los Ánxeles.
Eliminar la previsión de nuevas Zonas Industriales, ni la ampliación de las existentes.
Soluciones para los vecinos/as cercanos a las zonas industriales (Carrió, Tabaza, etc).
Prever urbanísticamente la mejora ambiental y ampliación del aparcamiento de Palmera.
Mejorar y completar los documentos que tienen datos incompletos y que entendemos que están realizados con poco rigor (faltas hórreos y paneras, fuentes, bebederos, árboles, jardines, etc).
Catalogar todas la Villas de la C.V. de Perlora, así como los árboles, elementos vegetales y culturales.
Catalogar los árboles, parques y jardines del casco urbano.
Inventariar, catalogar y proteger la Cueva l'Albora y la Cueva Coyanca (Perlora), así como las Turberas del Monte Areo.

Desde UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA entendemos que estas propuestas son todas viables y necesarias para el concejo, y solo hace falta la voluntad política para llevarlas adelante.

UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA DE CARREÑO (4 de Setiembre de 2010)

jueves, 12 de agosto de 2010

UICA y UNA denuncian las extracciones ilegales en el Cotarón con destino al puerto de Gijón – El Musel

Ayuntamiento de Carreño -Foto Asturias Verde-

Nota de prensa de UICA, Unión Independiente de Carreño y UNA, Unidá Nacionalista Asturiana
Desde Unidá Nacionalista Asturiana (UNA) y Unión Independiente de Carreño (UICA) queremos hacer público lo que parece ser un nuevo expolio medioambiental al Conceyu de Carreño.
Los hechos se producen en el Cotarón, donde la empresa REASA realizaba desde 2003 el relleno y adecuación de una parcela que estaba degradada por una anterior explotación. Aunque el expediente está lleno de irregularidades, ya que la licencia municipal para esta actividad no se concede hasta 2006, lo verdaderamente preocupante es que desde 2009 lo que debía ser una “restauración morfológica y medioambiental” (tal como dice la licencia), puede estar convirtiéndose en todo lo contrario.
Con un simple vistazo a la zona afectada se puede observar como máquinas escavadoras y camiones cargan material anteriormente depositado y se lo llevan hacia Xixón, entrando, al menos alguno de ellos, en terrenos de la autoridad portuaria (El Musel).
Aunque hubo quejas por parte de los vecinos de la zona, desde el Ayuntamiento de Carreño no se llevó a cabo ningún tipo de control sobre las actividades de dicha empresa, y solo se llegó a un acuerdo verbal para que limpiaran las vías públicas afectadas por la suciedad del transporte, pero ahora, existe una denuncia depositada por ACA (Agrupación de Colectivos Asturianos) en el Ayuntamiento de Carreño y que también ha sido presentada por este mismo colectivo en otras instituciones como la Conseyería de Medio Ambiente del Principau d’Asturies.

Por todo lo que describimos a continuación:
• Se esta procediendo a un gran desmonte de aparentes depósitos previos de tierras y no es descartable que también se este desmontado parte del subsuelo natural.
• En el lugar de la excavación existe un castro aun sin estudiar que corre peligro de desaparecer.
• La tierra excavada se saca del lugar a razón de decenas de camiones por hora, que sistemáticamente se incorporan a la carretera AS-19.
• La actividad que actualmente se desarrolla en el lugar corresponde exclusivamente con la propia de una Industria Extractiva que tendría que estar regulada conforme a la Ley de Minas.
• La actividad de la empresa REASA, contraviene totalmente la licencia municipal, que tan sólo se refiere al "relleno y adecuación de la parcela". Así como el propio proyecto técnico, la autorización de la Conseyería de Medio Ambiente relativa a un vertedero de tierras inertes, la autorización de la CUOTA y la Determinación Ambiental de la EPIA (la Evaluación Preliminar de Impacto Ambiental).
• En estos momentos REASA, de acuerdo con las autorizaciones administrativas que se le concedieron debería estar restaurando morfológica y medioambientalmente el Cotarón.


Pedimos que La Casa Conceyu compruebe la denuncia y en caso de demostrarse cierta ordenar la SUSPENSIÓN CAUTELAR de la actividad. Tal suspensión cautelar no podrá levantarse mientras no se apruebe el nuevo y definitivo proyecto de restauración y regeneración ambiental.
Dado que ya se solicitó al Gobierno de Carreño que enviase a la Policía Municipal para confirmar la denuncia, y que , aun habiendo accedido, todavía no han hecho nada para comprobar esta supuesta irregularidad, desde UNA y UICA queremos también denunciar la pasividad municipal y la falta de control de las explotaciones sitas en nuestro Conceyu, lo que se traduce en el consentimiento de comportamientos dañinos para los intereses, tanto medioambientales, económicos ( tasas que se dejarán de percibir en el caso de concederse una nueva licencia para la extracción), como culturales de los vecinos de Carreño.
Por último, de confirmarse que estas extracciones se utilizan en la obra del Musel, sería la enésima vez en que somos agraviados por el Gobierno d’Asturies, y nos preguntamos cual es el precio que tenemos que pagar por una obra tan agresiva con nuestra tierra.

Unidá Nacionalista Asturiana (UNA) y Unión Independiente de Carreño (UICA)

jueves, 10 de junio de 2010

INCINERACIÓN Nueva cacicada del Alcalde de Carreño

UNA en la pasada concentración contra la incineración celebrada el 6 de junio en El Náutico de Xixón, convocada por el "Conceyu escontra la Incineración" y la "Plataforma de Ganaderos y Afectados por la Incineradora". -Foto Asturias Verde-

Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA, refugamos la decisión unillateral del Alcalde Carreño, Ángel Riego, de non ceder un llocal onde puedan aconceyase los ganaderos y agricultores del conceyu contrarios a la costrucción d'una incineradora de residuos nos terrenos de COGERSA, según apaez publicao na prensa, el 8 de xunu.

La pitición de los ganaderos y agricultores de disponer d'un llocal onde aconceyase, foi tratada nuna comisión informativa cellebrada na Casa Conceyu el caberu mes de Mayu, na que s'alcordó que l'Ayuntamientu cedería un llocal y non s'opondría a que los ganaderos del conceyu s'organizasen pa tratar y aldericar sobre la costrucción de la incineradora. Agora, y con esta negativa, l'Alcalde ta comporándose como un cacique, que non respeta los alcuerdos y decisiones tomaes democráticamente pola mayoría de los grupos políticos, y que refuga toes les iniciatives y plantegamientos que non coinciden cola postura del so partíu políticu.

Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA esiximos al alcalde una rectificación y que ceda el llocal solicitao. Si esta rectificación non se produz, presentaremos una moción d'urxencia nel próximu plenu municipal, pa obligar al alcalde a la cesión del llocal. Asinamesmo, queremos traslladar tol nuesu apoyu a los ganaderos y agricultores, que se tan dando cuenta de los perxuicios que supondrá pa les sos esplotaciones ganaderes y agrícoles la construcción de la planta incineradora. Hay que recordar, que países como Francia prohiben la comercialización de la lleche y los productos agrícoles producíos nos 15 Km alrodiu d'una incineradora. Esto, d'aplicase n'Asturies, afeutaría direutamente a una de les fasteres con mayor implantación de ganaderíes de lleche (Carreño, Gozón, Corvera, Llanera, Xixón, Siero, etc), y supondría'l final d'un seutor mui maltratao y amenazao poles nefastes polítiques agrícoles y ganaderes, tanto les aplicaes nos caberos años, como tamién poles ya aprobaes y qu'entrarán en vigor prósimamente.

Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA siguimos y siguiremos oponiéndonos a la construcción de la incineradora de COGERSA, por razones ambientales, sociales, estratéxiques y económiques:

Ye falso que cola construcción de la incineradora non hay qu'ampliar o facer un nuevu vertederu de residuos. La incineración xenera residuos (cenizes tósiques), que suponen ente'l 20 y 30% del volumen inicial, y que siguen necesitando un vertederu. Cola incineradora non se pieslla l'alderique sobre'l vertederu, sinon que lo trasllada nel tiempu, a dientru de 15 o 20 años.

La construcción de la incineradora fae que les polítiques de reciclaxe de residuos pasen a un segundu llugar, contradiciendo lo que tolos muerganismos (estatales, europeos ya internacionales) aconseyen pal tratamientu la basoria: Reciclar, Reutilizar y Reducir. Tamién va implicar una subida del recibu que toos y toes pagamos pol tratamientu y recoyida de les basories, asina como la renuncia a la creyación d'un gran númberu de puestos de trabayu si s'apostara pol reciclaxe y la xestión sostenible de los residuos domésticos.

Asturies tien una de les peores calidaes del aire de tol estáu español, y sofrimos un de los mayores índices d'enfermedaes y morbilidá rellacionao cola contaminación almosférica. La inicneradora va suponer la lliberación a l'almósfera de dioxines, furanos y metales pesaos que son ellementos canceríxenos y qu'aumenten les patoloxíes asmátiques y les enfermedaes pulmonares, agravando esta situación.

Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA siguiremos refugando con toles nueses fuercies y recursos la costrucción de la incineradora.

viernes, 7 de mayo de 2010

UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA (UNA) VOTARÁ A LA ESCONTRA DEL PXOU PROPUESTU PA CARREÑO

Asturiano
UNA, como ya anunció na Comisión d'Urbanismu cellebrada esti llunes pasáu, va votar a la escontra del nuevu Plan Xeneral d'Ordenación Urbana pa Carreño.

Dempués de 8 años de retrasu, entendemos que'l documentu que pretende llevase a Plenu na próxima selmana, amagostao y diseñao ente IU y PSOE, cola complicidá d'URAS, non resuelve problemes graves de Carreño (alta concentración industrial, paso de víes de FEVE pol conceyu, escasez d'aparcamientu, etc), non respeta compromisos alquiríos colos vecinos/es (realoxu de la población de les zones con alta concentración industrial, desarrollu urbanísticu de Perlora sin perder la so identidá, etc), nin ye un documentu que vaya favorecer un desarrollu sostenible nin va poner frenu al urbanismu especulativu y depredador en Carreño. Además, non asume nengún de los puntos básicos qu'UNA propuso ya nel añu 2006, y que siguimos entendiendo que tendría que incluyir el nuevu PXOU de Carreño (creación d'una ordenanza forestal que llimite les plantaciones d'ocalitos, non ampliar la zona urbana de Candás hacia El Regueral, creyación de figures de protección natural d'ambitu municipal, non ampliar nin crear nuevos polígonos nin zones industriales, etc).
Dende UNA queremos tamién dexar bien nidio'l nuesu compromisu colos vecinos/es de Carrió en buscar una solución pa la incompatibilidá d'esta zona residencial colos altos niveles de contaminación, que faen imposible una vida digna. Dende UNA, queremos salir al pasu de les noticies apaecides nos medios de comunicación, y aclarar que siempre esiximos una solución, y qu'esta tenía que dir reflexada nel PXOU, como así ta espeyao nes intervenciones del conceyal d'UNA qu'apaecen en munchos de los actes de les diferentes comisiones d'Urbanismu cellebraes durante los caberos 3 años.
Nesti sen, criticamos les declaraciones de la Conceyala d'Urbanismu, que na so fuxida p'alantre roza el patetismo, al non reconocer que PSOE, IU y URAS tan olvidándose de les promeses feches a los vecinos d'Aboño nel debate cellebrao nes escueles de Carrió durante la campaña electoral, nel añu 2007, y pretende meter a tolos grupos políticos nel mesmu sacu.
Además, y a la escontra de lo que afirma la Conceyala d'Urbanismu na prensa, cuando diz que'l “nuevu Plan Xeneral plantega una ordenación territorial que s'adapta a lo que quier la xente”, creemos que lo que se fai cola ampliación de la zona urbana (que posibilita la construcción de más de 4.000 viviendes, cuando hai que recordar qu'en Candás, según los propios estudios del Principao, hai 750 viviendes vacíes), ye adaptase a los intereses de los constructores y de los especuladores inmobiliarios. Un modelu urbanísticu y de desarrollu espansivu, que cola esplosión de la burbuxa inmobiliaria nel añu 2008, demostrose caducu, especulativu, que non facilita l'accesu a la vivienda y que non responde a un desarrollu sostenible tan defendío por todos en campaña elleutoral. Una ampliación de la capacidá edificatoria fecha al debalu, sin nengún tipu d'estudiu téunicu o previsión poblacional, y que contradiz les recomendaciones de la Xunión Europea pa un urbanismu sostenible (la XE fixa la demanda de nueves residencies en 5,5 viviendes por cada mil habitantes y añu, al contrariu de lo que propón el equipu gobiernu pal nuevu PXOU, que multiplica esti índiz por 12, fixándolo en 70 viviendes por mil habitantes y añu).
Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA creyemos que este PXOU, fechu sin debate profundu, sin llegar a acuerdos col resto grupos políticos, y con un retrasu de 8 años, representa otru fracasu más del equipu Gobiernu del Ayuntamientu Carreño (PSOE-IU).

Castellano
UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA (UNA) VOTARÁ EN CONTRA DEL PGOU PROPUESTO PARA CARREÑO
UNA, como ya anunció en la Comisión de Urbanismo celebrada este lunes pasado, va a votar en contra del nuevo Plan General de Ordenación Urbana para Carreño.

Después de 8 años de retraso, entendemos que el documento que se pretende llevar a Pleno la próxima semana, cocinado y diseñado entre IU y PSOE, con la complicidad de URAS, no resuelve problemas graves de Carreño (alta concentración industrial, paso de vías de FEVE por el Concejo, escasez de aparcamiento, etc), no respeta compromisos adquiridos con los vecinos/as (realojo de la población de las zonas con alta concentración industrial, desarrollo urbanístico de Perlora sin perder su identidad, etc), ni es un documento que vaya a favorecer un desarrollo sostenible ni poner freno al urbanismo especulativo y depredador en Carreño. Además, no asume ninguno de los puntos básicos que UNA propuso ya en el año 2006, que seguimos entendiendo que tendría que incluir el nuevo PGOU de Carreño (creación de una ordenanza forestal que limite las plantaciones de eucaliptos, no ampliar la zona urbana de Candás hacia el Regueral, creación de figuras de protección natural de ámbito municipal, no ampliar ni crear nuevos polígonos ni zonas industriales, etc).
Desde UNA, queremos también dejar bien claro nuestro compromiso con los vecinos/as de Carrió en buscar una solución a la incompatibilidad de esta zona residencial con los altos niveles de contaminación, que hacen imposible una vida digna. Desde UNA, queremos salir al paso de las noticias aparecidas en los medios de comunicación, y aclarar que siempre exigimos una solución, y que esta tenía que estar reflejada en el PGOU, como así esta recogido en las intervenciones del concejal de UNA que aparecen en muchas de las actas de las diferentes comisiones de Urbanismo celebradas durante los últimos 3 años.
En este sentido, criticamos las declaraciones de la Concejala de Urbanismo, que en su huida hacia adelante roza el patetismo, al no reconocer que PSOE, IU y URAS están olvidándose de las promesas realizadas a los vecinos de Aboño en el debate celebrado en las escuelas de Carrió durante la campaña electoral, en 2007, y pretende meter a todos los grupos políticos en el mismo saco.
Además, y en contra de lo que afirma la Concejala de Urbanismo en la prensa, cuando dice que “el nuevo PG plantea una ordenación territorial que se adapta a lo que quiere la gente”, creemos que lo que se hace con la ampliación urbana (que posibilita la construcción de más de 4.000 viviendas, cuando hay que recordar que en Candás, según los propios estudios del Principado, hay 750 viviendas vacías), es adaptarse a los intereses de los constructores y de los especuladores inmobiliarios. Un modelo urbanístico y de desarrollo expansivo, que con la explosión de la burbuja inmobiliaria en el año 2008, se demostró caduco, especulativo, que no facilita el acceso a la vivienda, y que no responde a un desarrollo sostenible tan defendido por todos en campaña electoral. Una ampliación de la capacidad edificatoria realizada aleatoriamente, sin ningún tipo de estudio técnico o previsión de población, y que contradice las recomendaciones de la Unión Europea para un urbanismo sostenible (la UE fija la demanda de nuevas residencias en 5,5 viviendas por cada mil habitantes y año, al contrario de lo que propone el nuevo PGOU, que multiplica ese índice por 12 fijándolo en 70 viviendas por mil habitantes y año).
Desde UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA creemos que este PGOU, realizado sin un debate profundo, sin intentar llegar a acuerdos con el resto de grupos políticos, y con un retraso de 8 años, representa otro fracaso más del equipo de gobierno del Ayuntamiento de Carreño (PSOE-IU).

UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA de CARREÑO
Asuntu: Propuestes y posicionamientu d'UNA pal PXOU

- Inclusión d’una ordenanza forestal que permita una planificación ordenada y sostenible ambiental y ecolóxicamente, de les plantaciones forestales del conceyu Carreño.
- Proteición y blindaxe d’aquelles zones onde esista la posibilidá d’esplotación de nueves canteres (zona del cantu Coyanca y Altu del Monte Aboño), p’asegurar un braeru control de la Casa Conceyu sobre’l so territoriu.
- Non ampliar la zona Urbana de Candás más al Oeste de l'actual (vieya) carretera AS-110.
- Conservar la trama urbana de Candás, y aplicar mecanismos urbanísticos pa que s'edifiquen los solares vacios de propiedá privada.
- Protexer la lladera que cae hacia’l Ríu La Granda, dende Polideportivu hasta’l Camín del Sevillanu, posibilitando asina la comunicación ente’l Polideportivu y el Campu Fútbol cola Piscina Mancomunada y el Camín del Sevillanu.
- Declarar y ampliar la zona alredor del Polideportivu Municipal como d’Equipamientu Públicu.
- Articular el Peri de Perlora a través de Núcleos Rurales, sin perder la identidá.
- Ampliar planificada y sosteniblemente los Nucleos Rurales del Conceyu, y donde fuese necesario y la cantidá d’edificaciones lo aconseyen, crear nuevos Nucleos Rurales.
- Protexer ambientalmente la falda de Monte Fuxa dende capilla San Roque hasta La Granda, impidiendo l’alteración de tola lladera de la sierra, de la vega del ríu y la vexetación del Bosque de Ribera, asina como de los praos de siega hasta l'As-110.
- Declarar y catalogar el monte La Forca como Zona Verde, col fin de consiguir un Parque urbanu-forestal dende capilla San Roque hasta camín de la Forca, recuperándolo ambientalmente con especies autóctones y comunicándolo col área recreativa de la Fonte los Ángeles.
- Aumentar en xeneral la zona d’equipamientu públicu nes parroquies, alrodiu de les equipaciones ya esistentes (aldees dixitales, Centros Sociales, etc), en previsión de nuevos servicios básicos pa la zona Rural.
- Impulsar la declaración de la playa del Tranqueru como Monumentu Natural. Buscar una catalogación municipal pa protexer ambientalmente zones del Conceyu tanto na costa como na zona rural, impidiendo más agresiones ambientales (valle de Coyanca, Valle de Carreño, valle de Sanzabornín, …).
- Protexer y catalogar el patrimoniu arqueolóxicu, hestóricu, industrial, etc, del Conceyu, con figures realmente protectores.
- Declarar el Monte Areo como Parque Peri-Urbanu, poniendo en marcha los mecanismos pa rexeneralo ecolóxica y ambientalmente.
- Non ampliar nin crear nueves zones industriales nel Conceyu. Creyación de cinturones medioambientales en torno a les empreses, canteres y a industries.
- Solucionar la situación de los vecinos de Carrió y aquelles otres zones industriales onde l'usu residencial ya ye incompatible cola actividá industrial y los altos niveles de contaminación.

UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA

jueves, 6 de mayo de 2010

Moción de urgencia contra la incineradora

Justificación de la urgencia:
COGERSA, consorcio de gestión de residuos donde nuestro concejo tiene representación, aprobó el tema de la construcción de una planta de incineración de residuos. UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA(UNA) Y UNIÓN INDEPENDIENTE DE CARREÑO (UICA) consideramos que es necesario que nuestro ayuntamiento tenga una posición con respecto a este tema, dado que el daño ambiental afecta directamente a nuestro concejo.

Exposición de motivos:
El gobierno asturiano acaba de empezar un proceso, que acabó en COGERSA con la aprobación de una incineradora de residuos. Una vez más el gobierno asturiano de PSOE-IU demuestra una nula sensibilidad ambiental y su perfil más insensible a las políticas ambientalistas. Esta legislatura se puede definir como una de las más agresivas en los últimos veinte años con el medio ambiente en Asturias por parte de este gobierno autonómico de PSOE-IU, así lo afirman todas las asociaciones de defensa del medio natural y ecologistas, los ejemplos de esta agresión son numerosos: la apuesta de este gobierno por la implantación de empresa energéticas contaminantes, con doce proyectos de centrales de ciclos combinados, una regasificadora, la amenaza de tres líneas de alta tensión, 82 parques eólicos algunos de ellos en espacios naturales de gran valor. Además de todo, esto el gobierno de PSOE-IU demuestra una tolerancia absoluta con la degradación del medio ambiente y la calidad del aire por parte de las empresas.
Carreño no es ajeno a estas cuestiones y tenemos que soportar una concentración industrial que nos lleva a tal degradación ambiental que el Centro Nacional de Epidemiología, vinculado al Ministerio de Ciencia e Innovación, sitúa a Asturies y especialmente a Carreño, en los primeros puestos por índices de muertes por cánceres y enfermedades relacionadas con la contaminación. La situación ambiental en Carreño es insostenible.
El funcionamiento de la incineradora implica la liberación a la atmósfera de dioxinas, furanos y metales pesados que son elementos cancerígenos y aumentan las patologías asmáticas y enfermedades pulmonares. Gases ácidos precursores de la lluvia ácida y otra series de gases y compuestos altamente tóxicos.
La incineración no cierra el debate sobre el vertedero, si no que lo traslada, dado que las incineradoras (incluso las modernas incineradoras de lecho superfuidizado) generan un 20-30% de residuos en forma de cenizas, además de una gran cantidad de agua de lavado y residuos altamente peligrosos de los electrofiltros.
Asturies lleva a la cola del reciclaje del estado muchos años, únicamente por encima de Murcia, por lo que la incineradora no es una solución al problema de Asturies.

Por todo ello, SOLICITAMOS:

Que el Pleno del Ayuntamiento se posiciones en contra del proyecto de la incineradora.

Así mismo solicitamos del pleno, la más firme oposición a que los posibles vertederos que resulten de la construcción de esta planta contaminante, se pongan en suelo de Carreño o en zonas próximas a nuestro concejo.

domingo, 2 de mayo de 2010

Postura de UICA y UNA alrodiu de la votación de nuestra moción contra la incineradora

DECLARACIÓN PÚBLICA DE UNA Y UICA
UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA (UNA) Y UNIÓN INDEPENDIENTE DE CARREÑO (UICA) , queremos hacer público nuestro rechazo a la actitud del resto de grupos municipales que no aprobaron la moción presentada por UNA y UICA contra la construcción de la planta incineradora.
La moción fue rechazada con los votos en contra del PSOE (6), la abstención de PP, IU y URAS (7), y solamente contó con los votos favorables de los promotores de la moción (4).
Ambas organizaciones somos conscientes de la nula sensibilidad medio ambiental de algunas de las organizaciones representadas en el ayuntamiento (PSOE,PP, URAS), lo que ahora tenemos más claro también es hipocresía e incoherencia de IU, que predica lo contrario a lo que ejecuta cuando está en el gobierno.
Desde UICA y UNA no entendemos cómo IU, en un debate sobre la incineradora y el medio ambiente en Carreño, saque a colación los puestos de trabajo que se generan, priorizándolos a la defensa del Medio Ambiente y a la salud de los vecinos y vecinas, y obviando que las políticas de reciclaje generan muchos más puestos de trabajo que la incineradora.
IU vuelve a demostrarnos que allí donde tiene la posibilidad real de oponerse con sus votos a la construcción de la incineradora y a los proyectos agresivos con el medio ambiente impulsados por el PSOE, opta por abstenerse, de forma vergonzosa y cobarde, traicionando lo que dice defender en el Parlamento Asturiano, y vendiéndose nuevamente al PSOE por “puestinos y perres”.
Esta postura de IU demuestra que esta organización, que pertenece al gobierno asturiano más depredador con el medio ambiente de las últimas décadas (asi lo califican la práctica totalidad de las organizaciones ecologistas de Asturies), no está homologada como organización defensora del medio natural.
IU en Carreño, a través de la concejalía de medio ambiente , ejerce una política colaboracionista con las empresas y organismos públicos del régimen de la FSA, que llevan a cabo una depredación constante y sin miramientos contra el medio ambiente de Carreño y en definitiva con la salud de nuestros vecinos.
Desde UICA y UNA seguimos y seguiremos oponiéndonos con todas nuestras fuerzas y recursos a la construcción de la incineradora de COGERSA, por razones ambientales, sociales, estratégicas y económicas.

miércoles, 9 de diciembre de 2009

Convocatoria de concentración contra l'ampliación del puertu d'El Musel y enerxética n'Asturies

CARREÑO FAITE RESPETAR LA SALÚ NUN TIEN PRECIU
El concejo de Carreño sufre un ataque medioambiental sin precedentes por parte del gobierno del Principado, y cuenta con la pasividad cómplice del gobierno de Carreño (PSOE-IU), así como del PP y URAS.
La concentración de industria contaminante y peligrosa no tiene parada en Carreño, convirtiendo a nuestro concejo en la zona más contamina de Asturies. Las grandes empresas tienen vía libre para hacer lo que quieran, desde realizar desmontes como el del Alto Aboño, hasta aumentar sin justificación o no controlar sus emisiones contaminantes.
Al mismo tiempo, la expansión de El Musel hacia Carreño es una triste realidad, que no solo acabará con las playas de Xibares y Peña María, con la pesca y la fauna y flora marinas, empeorará la calidad de las aguas, afectará al paisaje, …, sino que también va a añadir un grave peligro con la instalación bajo la Campa Torres de una Regasificadora, que nunca nadie pidió, que no respeta distancias de seguridad a la población, y que en caso de accidente puede afectar a más de 300.000 personas en Carreño y Xixón. Con la instalación de esta Regasificadora, se pretender especializar todavía más a Asturies en la producción energética, exportando electricidad a las comunidades deficitarias, y quedándonos con la contaminación, la degradación del paisaje, la destrucción del tejido económico tradicional y con muy pocos beneficios económicos y puestos de trabajo.
El Centro Nacional de Epidemiología del Instituto de Salud Carlos III, vinculado al Ministerio de Ciencia e Innovación, sitúa a Asturies y especialmente a Carreño, en los primeros puestos por índices de muertes por cánceres y enfermedades relacionadas con la contaminación.
La ciudadanía de Carreño no puede permanecer impasible ante el deterioro del medio ambiente, la calidad de vida y la salud. No podemos permitir que la sumisión de nuestros gobernantes (PSOE-IU) a sus jefes en Madrid o Uviéu, nos creen un daño y nos perjudiquen a nosotros/as y a las próximas generaciones.
Por la dignidad de Carreño, el medio ambiente y la salud, tenemos que movilizarnos y revelarnos ante la realidad terrible que nos quieren imponer.
Por eso, desde UICA y UNA te invitamos a movilizarte y a que expreses la indignación ciudadana ante las instituciones públicas que nos atacan. Te convocamos el día 12 de Diciembre, a las 12:00, a una concentración delante de la sede de la Autoridad Portuaria de Xixón (en el puerto deportivo, C/ Claudio Alvargonzález).
CARREÑO FAITE RESPETAR LA SALÚ NUN TIEN PRECIU

viernes, 4 de diciembre de 2009

Asamblea Ciudadana para informar a la ciudadanía de Carreño sobre la planta regasificadora de El Musel

Inicio de las obras de la regasificadora ¿Sin permisos? -Foto Coordinadora Ecoloxista d'Asturies-

ASAMBLEA - SÁBADO 5 A LAS 20 H. CASA DE LA CULTURA DE CANDÁS

UNION INDEPENDIENTE DE CARREÑO (UICA) y UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA (UNA), convocamos el próximo sábado a las ocho de la tarde en la Casa de la Cultura de Candás, una asamblea ciudadana con la intención de informar a la ciudadanía de Carreño sobre las negativas repercusiones que puede suponer para el concejo la instalación de la planta regasificadora de El Musel.
Ambas organizaciones advertiremos del peligro de esta instalación y se oponen radicalmente a este proyecto que consideran innecesario para Asturies. El objetivo de esta instalación es abastecer de gas a las centrales de ciclo combinado que se instalarán en Asturies y poder aumentar así la producción de energía para zonas del estado deficitarias, quedándonos con la contaminación, la degradación de medio ambiente, la pérdida de la estructura económica tradicional, y con muy pocos beneficios económicos y puestos de trabayu.
UICA y UNA consideramos que Asturies es absolutamente excedentaria en producción eléctrica y ya exporta más de la energía que consume, por tanto la justificación de este proyecto se debe a razones ajenas a los intereses de Asturies. Las consecuencias de la instalación de la regasificadora será el aumento de la peligrosidad para los ciudadanos del concejo para que en otras zonas del estado creen riqueza con esta energía cuando nosotros nos quedaremos con los problemas creados por las centrales de ciclo combinado , líneas de alta tensión y la peligrosidad de la propia regasificadora.
UNA y UICA señalamos que estas instalaciones no las quieren en nengún sitio por su peligrosidad. La fase de descarga es la más expuesta a una explosión, por eso en lugares como los Estados Unidos la fase de carga la hacen a siete kilómetros y medio de población , aquí esa fase se hará a pie del propio puerto a menos de dos kilómetros de población de Carreño y Xixón.
Al mismo tiempo UICA y UNA presentaremos públicamente la campaña en contra del aumento constante de la contaminación y concentración industrial que sufre el concejo de Carreño y que repercute de manera muy negativa en la salud y calidad de vida de los carreñenses. La campaña incluye una concentración apoyada por varias asociaciones de vecinos de Carreño, delante de la Autoridad Portuaria de Gijón el dia doce a las doce del medio día.

miércoles, 28 de octubre de 2009

PROPUESTES UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA PA LES ORDENANCES FISCALES PAL 2010

L’Ayuntamientu Carreño ta ellaborando y revisando los Impuestos y les Ordenances Fiscales pal añu 2010.

Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA, entendemos que les Ordenances Fiscales non tienen que ser un meru documentu de recaudación d’impuestos, sinón que tienen que buscar oxetivos y sirvir como instrumentu pa meyorar el Conceyu. UNA felicitase de que tolos años se desarrolle un debate d’esti tipu, qu'hasta la llegada de la izquierda nacionaliega a la Casa Conceyu non se daba, y les propuestes llimitábense a subides lliniales, pero nunca proponiendo intencionalidaes y oxetivos. Ta claro qu’a naide-y presta pagar impuestos, pero son necesarios pa crear una sociedá más igualitaria y xusta, y pa repartir la riqueza de los que más tienen. Nesti sen, como dende fai 7 años, presentamos a la Comisión de Facienda nueves propuestes cola intención de dar más carga social y mediambiental a la política fiscal de Carreño. Una de les formes más operatives ye fomentar una política fiscal basada nes bonificaciones.
Durante estos años, UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA propuso y consiguió que s’aprobaren bonificaciones nel IBI y nel ICIO rellacionaes cola instalación d’enerxía renovable, obres d’aprovechamientu enerxéticu, o bonificaciones a families numberoses; nuevos tramos según el consumo na Tasa d’Abastecimientu d’Agua, diferenciando entre consumo pa uso ganadero, industrial o domésticu; bonificaciones pa obres de rehabilitación d’edificios catalogaos; bonificaciones p'aquelles obres o instalaciones que favorezan les condiciones d’habitabilidá de los discapacitaos; bonificaciones na “viñeta” pa los vehículos que contaminen menos; bonificaciones pola instalación de foses séptiques y depuradores, bonificaciones pa les empreses por facer contratos de llarga duración, etc.

Pal añu 2010, UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA fai delles propuestes:
- En llinies xenerales, proponemos una conxelación de les Tases ya Impuestos, en base a que l'IPC interañal del mes d'Ochobre ye negativu.
- Proponemos una bonificación del 75% nel ICIO pa les obres de restauración de fachades, col oxetivu de favorecer a aquellos vecinos y vecines o comunidades de propietarios que pretendan adecentar les sos fachades. Esta bonificación vien a completar la ya aprobada en 2006, a propuesta d'UNA, onde se creaba una bonificación d'hasta'l 90% pa obres n'edificios catalogaos.
- Proponemos un aumentu al máximu de la Tasa por Llicencies de Movimientu de Tierres. Esta Tasa grava sobre tou a les canteres y a los constructores, y l'aumentu máximu llegal ye d'alrodiu del 10%.
- Proponemos un aumentu del 75 % na Ordenanza Fiscal 111 relativa a ocupación de suelu públicu por caxeros electrónicos. Comparándola con otros conceyos, la Tasa que paguen los bancos en Carreño por istalar caxeros electrónicos na cai ye mui baxa. Proponemos subila de los 115 € que paguen agora, hasta los 200 €.

UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA

Manifiesto de UICA y UNA en defensa de los intereses de Carreño

MANIFIESTU DE UICA Y UNA EN DEFENSA DE LOS INTERESES DE CARREÑO

Les organizaciones UICA y UNA, ante les graves consecuencies pa Carreño de los planes venceyaos a l'ampliación del Musel entamades pol gobiernu del Principáu cola collaboración del resto grupos municipales de Carreño, queremos facer público el siguiente comunicau:

Tanto UNA como UICA desmárquense de la política collaboracionista de los grupos PSOE, PP e IU, los cuales concedieron licencia municipal pa destruir una sexta parte del alto aboño. Ante esti fecho, dase por rota la unidá d'aición que fasta'l momento había na Casa Conceyu y que tanto UICA como UNA sofitaben.
Camentamos que'l conceyu de Carreño ta indefenso, pola pasibidá y complicidá del gobierno municipal y del resto de grupos municipales, colos planes que'l gobiernu del Principáu quier facer en Carreño.
Dende UNA y UICA afitamos que nun podemos dir de la mano de partíos que mienten a la ciudadanía y supediten los intereses de les sos xerarquíes polítiques a los intereses del conceyu.
Refugamos l'ampliación del Musel tal y como ta contemplada y los proyeutos a los que va asociao (desmonte del Alto Aboño, construcción de Regasificadora, construcción de centrales de ciclo Combinao), poles graves consecuencies ambientales, estratéxiques, sociales y económiques p'Asturies, y onde'l conceyu de Carreño ye y va ser el más afeutao.
UICA y UNA xunen los sos esfuercios porque sentimos la necesidá del conceyu de Carreño de dar una rempuesta política y ciudadana en defensa de los intereses de los ciudadanos de Carreño y d'Asturies en xeneral, col convencimientu de que los planes del gobierno del Principáu cola complicidá del gobiernu municipal al respeutu de les obres del Musel, van suponer una degradación de la calidá de vida de los habitantes del nuesu conceyu.

SI QUIÉS SABER LA VERDÁ SOBRE L'AMPLIACIÓN DEL MUSEL Y LOS SOS EFECTOS EN CARREÑO, VEN AL CONCEYU INFORMATIVU QUE CELLEBRAREMOS EL VIENRES 6 DE PAYARES NA CASA LA CULTURA DE CANDÁS A LES 8 LA TARDE.

sábado, 12 de septiembre de 2009

UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA FAI PÚBLIQUES LES SOS PROPUESTES P’ACTUAR NEL MUEYE DE CANDÁS

Plano de les propuestes

Asturiano:
Tras la cellebración de les xornaes Arte públicu nel Puertu, y ante la anunciada visita a Candás del artista Eric Grohe, organizao pol equipu gobiernu del Ayuntamientu Carreño, dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA sopelexamos:
La necesaria obra de meyora del mueye de Candás nel añu 2003 sirvió tamién pa que, amparándose nestes obres, se ficieren actuaciones a les que dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA siempre nos opusimos, como fueron la retirada completa del espaldón ente La Buraca y La Rambla, y la destrucción de L’Almena, sin dalo a conocer a los vecinos/es y sin esistir argumentos técnicos que lo xustificaren. El Mueye yera posiblemente'l mayor patrimoniu históricu de Candás y la mayor seña d’identidá que teníemos, y en parte fue destruido cola complicidá de los políticos llocales.
A día de güei, la esplanada del mueye de Candás asemeyase más a una superficie industrial qu'a un puertu históricu asitiao nel centru d’un pueblu que se fai llamar villa marinera y diz tar orgullosu de la herencia de los sos antepasaos. Dende UNA entendemos que ye necesario recuperar el puertu como la seña d’identidá de Candás, facilitando l’actividá pesquera, y favoreciendo'l so usu como zona habitual d’esparcimientu y paséu. Actividaes perfeutamente compatibles, como lo son na mayoría de los pueblos costeros.
Respeutu a la propuesta del Ayuntamientu Carreño de “intervenir artísticamente” nel mueye de Candás, y una vegada celebraes les xornaes técniques nes que se debatieron propuestes p’actuar, dende UNA non compartimos les intenciones nin los proyectos del equipu gobiernu pal históricu puertu candasín. Estes pasen básicamente por contratar al afamao muralista californianu Eric Grohe, pa crear un gran mural nel espaldón del mueye.
Ye conocíu por todos/es qu'hai murales y escultures en Candás en mal estáu de conservación y col entornu abandonao qu'hai que recuperar urxentemente, y nos qu'invertir dineru.
Y hai abondos artistes n’Asturies, muncho más baratos, que pueden desarrollar proyeutos tanto o más interesantes que los que puede facer l’artista norteamericanu.
Y qu’hai una zona escultórica dende’l Muséu hasta San Antonio que se puede siguir emplegando, un Aljibe debaxo la plaza les Conserveres infrautilizáu, un edificiu que se pretende convertir nun Muséu de la Pesca que non avanza, y munches calles, places y edificios públicos pa instalar escultures y murales colos qu'enguapecer Carreño, como pa dir a invadir una zona histórica y de usu pesqueru, que ye la seña d’identidá de Candás y que lo que necesita ye acondicionase y rehabilitase.
Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA entendemos que les prioridades del mueye de Candás, y la manera de meyoralu y favorecelu son otres mui distintes, que pasen por:
- Solucionar los problemes de calao d’una manera definitiva, y apoyar al sector pesqueru tradicional pa recuperar y favorecer la pesca tradicional, dando-y vida y actividá al mueye.
- Rehabilitar l’edificiu del Náutico, en penosu estáu de conservación y qu’ofrez una imaxe llamentable.

- Rehabilitar les vieyes casetes de pescadores del “mueye tierra”, cediéndoles pa uso de los clubs náutico-deportivos.
- Recuperar ambientalmente'l talud que cai dende’l prau gervasia hacia la dársena, ente l’edificiu del Náutico y La Buraca.
- Tamién creemos necesario instalar un nuevu espaldón onde taba l’anterior, dende La Buraca y hasta L’Almena (Ver documentu amestao), permitiendo'l pasu polos llaterales a la esplanada y sin interferir n’actividá de los pescadores profesionales y deportivos. Eliminando d’esta manera l’impautu visual qu’ofrez la gran superficie de la esplanada del mueye, y facilitando una zona de paséu y descansu, cola recuperación del bancu de piedra a lo llargo del espaldón.

Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA entendemos que les prioridades d’actuación nel mueye son otres mui diferentes a les que tien l’actual equipu gobiernu del Ayuntamientu Carreño.

Castellano:
UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA HACE PÚBLICAS SUS PROPUESTAS PARA ACTUAR EN EL MUELLE DE CANDÁS
Tras la celebración de las jornadas “Arte público en el Puerto”, y ante la anunciada visita a Candás del artista Eric Grohe, organizado por el equipo de gobierno del Ayuntamiento de Carreño, desde UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA valoramos:
La necesaria obra de mejora del muelle de Candás en el año 2003 sirvió también para que, amparándose en estas obras, se realizaran actuaciones a las que desde UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA siempre nos opusimos, como fueron la retirada completa del espaldón entre La Buraca y La Rambla, y la destrucción de La Almena, sin darlo a conocer a los vecinos/as y sin existir argumentos técnicos que lo justificasen. El Muelle era el mayor patrimonio histórico de Candás y la mayor seña de identidad que teníamos, y en parte fue destruido con la complicidad de los políticos locales.
A día de hoy, la explanada del muelle de Candás se parece más a una superficie industrial que a un puerto histórico situado en un pueblo que se hace llamar villa marinera y dice estar orgulloso de la herencia de sus antepasados. Desde UNA entendemos que es necesario recuperar el puerto como la seña de identidad de Candás, facilitando la actividad pesquera, y favoreciendo su uso como zona habitual de esparcimiento y paseo. Actividades perfectamente compatibles, como lo son en la mayoría de los pueblos costeros.
Respecto a la propuesta del Ayuntamiento de Carreño de “intervenir artísticamente” en el muelle de Candás, y una vez celebradas las jornadas técnicas en las que se debatieron propuestas para actuar, desde UNA no compartimos las intenciones ni los proyectos del equipo de gobierno para el histórico puerto candasín. Estas pasan básicamente por contratar al afamado muralista californiano Eric Grohe, para crear un gran mural en el espaldón del muelle.
Es conocido por todos/as que hay murales y esculturas en Candás en mal estado de conservación y con el entorno abandonado que es necesario recuperar urgentemente, y en los que invertir dinero.
Y hay bastantes artistas en Asturies, mucho más baratos, que pueden desarrollar proyectos tanto o más interesantes que los que puede realizar el artista norteamericano.
Y que hay una zona escultórica desde el Museo hasta San Antonio que se puede seguir utilizando, un Aljibe debajo de la plaza de Les Conserveres infrautilizado, un edificio que se pretende convertir en un Museo de la Pesca que no avanza, y muchas calles, plazas y edificios públicos para instalar esculturas y murales con los que embellecer Carreño, como para ir a invadir una zona histórica y de uso pesquero, que es la seña de identidad de Candás y que lo que necesita es acondicionarse y rehabilitarse.
Desde UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA entendemos que las prioridades del muelle de Candás, y la manera de mejorarlo y favorecerlo son otras muy distintas, que pasan por:
- Solucionar los problemas de calado de una manera definitiva, y apoyar al sector pesquero tradicional para recuperar y favorecer la pesca tradicional, dándole vida y actividad al muelle.
- Rehabilitar el edificio del Náutico, en penoso estado de conservación y que ofrece una imagen lamentable.
- Rehabilitar las viejas casetas de pescadores del “mueye tierra”, cediéndolas para uso de los clubes náutico-deportivos.
- Recuperar ambientalmente el talud que cae desde el prau gervasia hacia la dársena, entre el edificio del Náutico y La Buraca.
- También creemos necesario instalar un nuevo espaldón donde estaba el anterior, desde La Buraca y hasta La Almena (Ver documento anexo), permitiendo el paso por los laterales a la explanada y sin interferir en la actividad de los pescadores profesionales y deportivos. Con esta propuesta se eliminaría el impacto visual que ofrece la gran superficie de la explanada del muelle, y facilitaría una zona de paseo y descanso, con la reconstrucción del banco de piedra a lo largo del espaldón.

Desde UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA entendemos que las prioridades de actuación en el muelle son otras muy diferentes a las que tiene el equipo de gobierno del Ayuntamiento de Carreño.