jueves, 17 de abril de 2008

Debate en el Teatro Prendes

Hoy debate en el Teatro Prendes de Candás a las 20h. con participación de los portavoces de los partidos políticos con representación en el ayuntamiento de Carreño.

En el debate estará Santi Artime concejal de Unidá - Andecha Carreño

Apoyo a la manifestación "Frente al cambio Climático, menos CO2, Regasificadora Non"

UNIDÁ-Andecha Carreño xúnese a la manifestación del día 20 d'Abril, baxo'l llema "FRENTE AL CAMBIO CLIMÁTICO, MENOS CO2" REGASIFICADORA NON, y que ta convocada pola Iniciativa Ciudadana Regasificadora Non.

Carreño ye un de los conceyos d'Asturies más afeutaos polos planes enerxéticos propuestos p'Asturies:

· En Carreño ta asitiada la Térmica d'Aboño, que ye una de les 3 centrales térmiques más contaminantes d'Europa, y que ta en procesu d'ampliación con un tercer ciclu productivu.
· Nel rellenu na desembocadura de la Ría d'Aboño, nestos momentos en litixu ente los Ayuntamientos de Carreño y Xixón, ta en proyeutu la costruición d'una nueva central llétrica de ciclu combináu.
· Somos el conceyu que más direutamente sufre les consecuencies de l'ampliación del Puertu del Musel, tanto poles propies obres como polos planes de futuru de les istalaciones portuaries, que tienen como finalidá aumentar la descarga de graneles sólidos con destino a les centrales térmiques.
· L'autoridá Portuaria tien la intención de desmontar L'Altu Aboño pa facer una zona de serviciu a les instalaciones portuaries, que podría contemplar una nueva central de Ciclu Combinao, afondando na degradación ambiental del valle d'Aboño.
El proyeutu pa construyir una planta Regasificadora nel puertu del Musel supón un grave riesgu pa los vecinos de Carreño, y lleva consigo la construcción d'alrodiu de 11 nueves centrales llétriques de ciclu combinao: 1 en La Perea, 2 en Corvera, 1 en Trubia, 2 n'El Musel, 2 en Llada, 2 en Sotu Ribera (ún d'ellos va inaugurase ya), y 1 n'Aboño a cuenta la regasificadora.

Estos altos niveles de contaminación faen que los índices d'enfermedaes en Carreño tean por riba d'otres zones, como demostró'l Centro Nacional d'Epidemioloxía del Institutu de Salú Carlos III, nel so estudiu publicáu amediaos del añu 2007. Nesti informe, demuéstrase que Carreño rexistra una de les mayores tases de mortalidá na mayoría de les enfermedaes estudiaes.

Dende UNIDÁ-Andecha Carreño non tamos d'alcuerdu con esta apuesta enerxética y con esti modelu económicu p'Asturies, un modelu económicu que crea mui poca riqueza, mui pocos puestos de trabayu, non crea emplegu entorno a estos grandes proyeutos enerxéticos, y que solo nos dexa n'Asturies la Contaminación, altos índices de mortalidá y d'enfermedaes, la degradación del paisaxe y la destrucción del texíu económicu tradicional.

Queremos tamién facer un llamamientu a tolos vecinos/es de Carreño pa qu'asistan a esta manifestación, que se convoca por propia iniciativa ciudadana, y que va celebrase en Xixón el próximu domingu día 20, a les 12:30, con salida de la Playa Poniente.

UNIDÁ-Andecha Carreño

martes, 15 de abril de 2008

El Martes 8 taba convocada una reunión de la Comisión de Seguimientu de les obres del Musel

UNIDÁ-Andecha Carreño abandona la Comisión de Siguimientu de les obres del puertu del Musel.

Esta Comisión formóse na llexislatura pasada, col fin de facer un siguimientu y plantegar de primera mano a los responsables de les obres d'ampliación del puertu del Musel, los problemes derivaos d'estes obres pa los vecinos/es de Carreño. Esta Comisión ta formada por representantes de los grupos políticos de Carreño, miembros de l'Autoridá Portuaria y representantes de la Unión Temporal d'Empreses (UTE) que tan llevando a cabu les obres.

Dende UNIDÁ-Andecha Carreño entendemos qu'esta Comisión nunca funcionó de manera agil ni fue efectiva pa resolver los problemes derivaos de les obres. Entendemos que se ta usando como un llaváu de cara, pa facer ver a los vecinos que s'atienden les sos quexes, cuando non ye asina. Además, los representantes de l'Autoridá Portuaria y de la UTE nunca actuaron de manera trasparente, siempre escondieron parte de les sos intenciones y los sos proyeutos, y siempre callaron más coses de les qu'informaben.

Dende UNIDÁ-Andecha Carreño rechazamos que, colos problemes que tan enriba la mesa y que planteguen los vecinos, les AAVV y los propios grupos políticos de Carreño (atascos y accidentes na rotonda del empalme, vertidos a la mar, contaminación del aire, parques de carbones, suciedá y deterioru de les víes de comunicación, etc), l'axenda del aconceyamientu de güei non contempla una reunión pa tratar estos temes, sino que se llimita a un recorridu pol centru de recepción, la proyeición d'un videu, la visita al puertu de Xixón y la comida nun restaurante. Poro, non queremos ser cómplices de la UTE nin de l'Autoridá Portuaria pa siguir buscando disculpes a unos problemes que non acaben de resolvese y qu'afeuten direutamente a los vecinos/es de Carreño, y ye por ello polo qu'abandonamos la Comisión de siguimientu de les Obres.

Tamién queremos reiterar el nuestru rechazu al proyeutu d'ampliación del puertu del Musel y a los proyeutos que l'acompañen (Regasificadora, desmonte del Altu Aboño, nuevos Ciclos Combinaos, …), poles graves consecuencies económiques, ambientales, ecolóxiques pa Carreño y p'Asturies, y por apostar por un modelu económicu caducu, que nos aleja de polítiques de desarrollu sostenible, y que destruye más riqueza que la que xenera.

Santi Artime. Conceyal en Carreño d'UNIDÁ-Andecha CArreño