viernes, 11 de enero de 2008

UNIDÁ-ANDECHA CARREÑO PIDE RECUPERAR EL PATRIMONIU HISTÓRICU Y CULTURAL DE LA CIUDÁ DE VACACIONES DE PERLORA

Dende UNIDÁ-Andecha Carreño, ya nel añu 2004 tuvimos a la escontra del procesu de privatización encubierta que plantegaba'l Gobiernu del PSOE d'Asturies pa la Ciudá de Vacaciones de Perlora. Siempre entendimos que'l futuru de la C.V. de Perlora pasaba por una correcta xestión, que non se taba faciendo nos caberos años, pero una xestión que siempre permaneciere en manes públiques.

Opusímonos al derribo del edificiu Jacobo Campuzano, como máximu esponente d'una arquitectura de corte rexonalista, que se dio n'Asturies a mediaos del sieglu XX, y del que los informes de los téunicos del Principáu falaben en tou momentu d'una rehabilitación conservando la estructura, y solo n'última opción, del derribo. Esta última opción foi la única que contempló la Conseyería de Cultura del Principáu, que ya incluyó un añu antes una partida nos presupuestos pa esi "derribo" cuando non taben fechos siquiera esos informes téunicos.

Criticamos la postura y l'actitú del Principáu pa colos trabayadores de la C.V. de Perlora, poco dialogante al negase la Conseya Ana Rosa Migoya a recibir al Comité d'Empresa de los trabayadores y a falar con ellos, y por tenelos durante muncho tiempu pendientes d'un destín del que lo desconocíen tou, del que non se-yos aclaraba nada, y que sirvió pa enfrentar a los trabayadores de Perlora colos trabayadores de les instalaciones onde diben dir destinaos.

Pero agora que'l mal ya ta fecho, agora que la obra ya ta concedida a los empresarios privaos y el gobiernu del PSOE tien tomada la decisión de privatizar la xestión, agora que los trabayadores tan destinaos n'otros puestos, y agora que l'edificiu Jacobo Campuzano ya ta valtao y non tien remedio, dende UNIDÁ-Andecha Carreño queremos proponer idegues y cambeos al proyeutu inicial pa la Ciudá de Vacaciones de Perlora.

Esperamos qu'esti proyeutu sirva de revulsivu pal seutor turísticu en Carreño, y sirva de contrapesu a la preponderancia que tien la industria na economía del Conceyu.

Esperamos tamién, qu'a la hora de facer les contrataciones de personal tengan prioridá los vecinos del Conceyu, que se siga permitiendo l'accesu públicu y llibre a tol recintu, se respete la tipoloxía de les edificaciones, y se contemple la recuperación de les playes y el patrimoniu cultural y históricu de tol complexu, como asina pidimos al conseyeru Javier Rabanal cuando presentó'l proyeutu na Casa Conceyu.

Dende UNIDÁ-Andecha Carreño entendemos que'l proyeutu queda incompletu y coxu, si non se contempla la rexeneración de les playes, pero sobre tou de la playa de Güelgues, que durante los caberos años foi declarada Bandera Negra impidiéndose'l bañu nes sos agües, siendo una de les poques playes del Cantábricu que recibió esi catalogación. Habría que facer estudios de calidá sanitaria de l'arena d'esta playa y facer un saniamientu completu de la zona. Tamién ye necesario recuperar la lladera Oeste d'esta playa, onde dende fai años hai un argayu que fai peligrosu'l so usu y mengua la estensión de la propia playa.

Ye necesario tamién recuperar el patrimoniu cultural ya históricu que s'alcuentra na C.V. Perlora. El proyeutu, tal como se contempla na documentación que s'aportó, va disponer d'aloxamientos hoteleros, d'espacios deportivos, d'unes instalaciones pal fuelgu y el descansu, d'un mirador y una camín pa disfrutar del paisaxe, de restaurantes y servicios gastronómicos, etc, pero non apaez nengún proyeutu cultural asociao al complexu turísticu. Hasta'l día de güei, el PSOE ya nos demostró a tolos asturianos/es el so nulu interés y sensibilidá pa col patrimoniu cultural d'Asturies, que ta en xeneral nuna situación de completu abandonu. Esperamos que los empresarios que van a partir d'agora xestionar esti complexu y van facer les obres, tengan esa sensibilidá que xeneralmente s'echa en falta nes instituciones públiques. Poro, entendemos que la recuperación, estudiu y puesta en valor d'estos elementos históricos y culturales puede ayudar a complementar les posibilidaes que tien Perlora a la hora d'atraer a visitantes, y además costaría poco dineru cuando falamos d'una inversión alrodiu de 90 millones d'Euros. Poro, ye necesario que'l proyeutu contemple la recuperación de la Bolera que ta a la vera de la playa de Güelgues, y que se complete l'estudiu y la escavación de los yacimientos que tan alrodiu la playa Carranques, que puedan ampliar l'atractivu de la C.V. de Perlora. Estos yacimientos son el Puertu Balleneru d'Entrellusa y la Cueva l'Albora, al Oeste de la playa, y la Torre d'Aviao, asitiada al este d'esta playa, nel Picu'l Castiello, en Dormón.

Puertu Balleneru d'Entrellusa : habría que completar les investigaciones y escavaciones arqueolóxiques, y podría sirvir de complementu al futuru Muséu de la Pesca y la Industria Conservera de Candás, y el Muséu Marítimu de Lluanco. Ye facil además, que durante les obres na Ciudá de Vacaciones, apaezan restos d'edificaciones y ferramientes vinculaes a esti puertu pesqueru, asina como güesos de cetáceos.

Cueva L'Albora : anque difícilmente podría ser visitable, habría que completar les escavaciones arqueolóxiques y esponer los materiales encontraos.

Torre d'Aviao : supón un perfectu balcón sobre la mar, cuya vista abarca dende la punta la Baca hasta'l Cabu Torres. Habría que facer una llimpieza de la vexetación de la zona y completar les escavaciones arqueolóxiques de tol complexu, onde previsiblemente va apaecer la estructura de tola fortificación, y podría convertise nun elementu cultural de primer orden.

Santi Artime
Conceyal d'UNIDÁ-Andecha Carreño

1 comentario:

Anónimo dijo...

Norabona pola actualización continua, una pena que nun vos pongan na páxina d'Unidá nun sé porque...