viernes, 29 de febrero de 2008

Valoración d'UNIDÁ - Andecha Carreño a rechazu moción contra regasificadora de Xixón

El Plenu del Ayuntamientu de Carreño, na sesión celebrada ayer xueves 28 de Febreru, rechazó colos votos de PP, PSOE, IU (que s'abstuvo) y URAS, la Moción presentada por UNIDÁ-Andecha Carreño contra la construcción de la Regasificadora en el puerto de Xixón. Pola so parte, UNIDÁ-Andecha Carreño, que presentaba la Moción, y UICA dieron el so votu favorable a la Moción.

Tanto PP como PSOE non argumentaron les razones del so apoyu a la Regasificadora, simplemente se basaron en que ye UN proyeutu pol qu'apuesten y qu'apoyen los sos partíos a nivel Estatal, y qu'ellos non van lleva-yos la contraria. Pola so parte IU, con un interés electoral, abstúvose na votación y reconocieron que fueron ellos quienes reclamaron al gobiernu estatal axilizar esti proyeutu p'Asturies.
Ye triste, qu'Asturies seya l'únicu País del Estáu Español onde estos proyeutos xeneren siempre unanimidaes ente los 3 partíos con más presencia n'Asturies, tanto los que tan nel gobiernu como na oposición. Pero más estrañu ye l'apoyu que tamién recibe de los sindicatos mayoritarios d'Asturies.
Dende UNIDÁ-Andecha Carreño entendemos que ye un grave error poner los intereses de les cúpules de los sos partíos por enriba de los intereses de los vecinos de Carreño, que son quien colos sos votos los escoyeron como conceyales de Carreño. Dende UNIDÁ-Andecha Carreño, entendemos qu'estos partíos (PSOE, PP ya IU) demuestren la incapacidá pa defender a los vecinos de Carreño, la so dependencia y servilismu a los sos partíos y vuelven defraudanos como responsables municipales. Ye necesario que dende los Ayuntamientos, como istitución más averada y que tien que velar más direutamente pola seguridá y la salú de los ciudadanos, s'alerte sobre estos proyeutos y se rechacen, independientemente de la postura de cada partía a nivel rexonal o estatal.
Entendemos que tendríen que tomar exemplu de los conceyales n'otros conceyos, como'l casu de Morata de Tajuña, en Madrid, onde los conceyales de PSOE, PP ya IU lleven encerraos nel so Ayuntamientu dende'l día 22 d'esti mes, pa esixir que non se construya una central térmica nel so términu municipal, y que prometieron que non depondrán la so actitú hasta tener un compromisu por escritu de los tres partíos estatales (PP, PSOE ya IU).
Dende UNIDÁ-Andecha Carreño non tamos d'alcuerdu con esti modelu económicu d'Asturies, un modelu económicu que crea mui poca riqueza, mui pocos puestos de trabayu (solo los crea durante la construcción d'estes istalaciones, creando burbuxes d'emplegu), non crea emplegu entorno a estos grandes proyeutos enerxéticos, y que solo nos dexa n'Asturies contaminación, altos índices de mortalidá y d'enfermedaes, la degradación del paisaxe y la destrucción del texíu económicu tradicional. Y preguntámonos qué conceyu y qué calidá de vida quieren dexa-yos a les xeneraciones futures, cuando Asturies a día de güei ya tien una de les atmósferes más contaminaes de la Península.
Dende UNIDÁ-Andecha Carreño anunciamos que siguiremos trabayando pa evitar que'l proyeutu de la Regasificadora salga alantre, y ponga en grave peligru la seguridá y la salú de los vecinos y vecines de Carreño y d'Asturies.

Santi Artime. Conceyal d'UNIDÁ-Andecha Carreño

viernes, 22 de febrero de 2008

Moción contra'l proyeutu d'istalación d'una Planta Regasificadora nel Puertu de Xixón

El día 13 de Febreru, UNIDÁ-Andecha Carreño presentó una moción na Comisión de Mediu Ambiente del Ayuntamientu Carreño, oponiéndose al proyeutu d'istalación d'una Planta Regasificadora nel Puertu de Xixón.
De momentu, na Comisión de Mediu Ambiente nengún grupu (escepto UNIDÁ-Andecha Carreño, que la rechaza totalmente y presenta la Moción) se posicionó sobre esti proyeutu, y van debatilo internamente dientro de cada organización política.
Esta Moción va debatise nel próximu plenu municipal que se va celebrar el próximu xueves, 28 de Febreru, y nella tolos grupos políticos van tener que posicionase con respeutu a esti proyeutu.
Na Moción, danse 12 argumentos (que podríen ser más) en contra d'esta planta regasificadora, que podríen resumise en:

1. Non cumple cola distancia de seguridá a núcleos habitaos.
2. Va aumentar la contaminación.
3. De llevase a cabu, aumentase la posibilidá de desmontar l'Altu Aboño.
4. Non xenera puestos de trabayu acordies cola inversión (370 millones d'Euros pa crear 50 puestos de trabayu)
5. Nunca nadie reclamó la so necesidá.
6. L'aporte de Gas Natural p'Asturies ta garantizao pol gasoductu Bilbao-Ferrol.
7. L'impautu visual va ser importante dende la costa central asturiana.
8. Supón nueves amenaces a los caladeros y a la flota pesquera de Carreño.
9. Ye un riesgu constante tener barcos metaneros averaos a la costa.
10. Fadríanos más dependientes de les importaciones de terceros países, toos ellos con problemes d'estabilidá política.
11. L'apuesta pol gas como xenerador enerxéticu torga'l desarrollu d'enerxíes renovables, infinites y non contaminantes.
12. Esta planta regasificadora ta xenerando un movimientu social, ecoloxista, políticu y vecinal a la so escontra importante.

Dende UNIDÁ-Andecha Carreño reiteramos el nuesu frontal rechazu a la istalación d'esta Planta Regasificadora y a los planes Enerxéticos p'Asturies. Asturies ya esporta 2/3 de la enerxía que produz y el Plan Enerxéticu plantega siguir afondando en convertir Asturies na Pila Enerxética del Estáu, quedándonos cola contaminación y la degradación del paisaxe, xenerando mui pocos puestos de trabayu y apostando por una actividá mui poco rentable económicamente. Además, la planta regasificadora impulsa la istalación de 8 a 10 nueves centrales de ciclu combinao, de nueves llinies elleútriques pa sacar la electricidá a la Meseta que destruye zones con alto valos ambiental.

Santi Artime. UNIDÁ-Andecha Carreño

AL ALCALDE-PRESIDENTE
DEL CONCEYU CARREÑO
Asuntu: Moción que se presenta pal so alderique y aprebación nel prósimu Plenu a cellebrar a fines de Febreru de 2008.
L'abaxo firmante, Conceyal d'UNIDÁ-Andecha Carreño d'esta Casa Conceyu, al amparu de los artículos 91.4 y 97.3 del Rial Decretu 2568/86 d'Organización, Furrulamientu y Réxime Xurídicu de les Corporaciones Llocales, tien l'honor de presentar la MOCIÓN que vien darréu pal so alderique y aprebación pol Plenu.

Esposición de motivos:

El Plan Enerxéticu Estatal plantega la construcción nel Puertu d'El Musel d'una planta Regasificadora, pa convertir el gas llíquidu que vien en barcos metaneros a temperatura mui baxa en gas natural, pal so usu en Centrales Eléctriques de Ciclu Combinao.
Les plantes Regasificadores tan catalogaes como instalaciones mui peligroses, al ser el gas llicuao un productu mui inflamable, col que se pueden producise incendios accidentales (el gas llicuao ta considerao l'esplosivu más potente dempués de la bomba atómica).

Teniendo en cuenta que:

1. El llugar onde va asitiase la planta regasificadora non cumple cola distancia de seguridá alredor d'estes instalaciones, que según los espertos tien que superar los tres kilómetros a cualquier nucleu habitáu. (la llexislación de 1977 del Estáu de California estableció una zona obligatoria de seguridá alredor de les terminales de GNL d'algo más de seis kilómetros). A corta distancia de la planta tenemos dellos núcleos de población como Xibares o Aboño en Carreño, además d'El Muselín, Xove, la Calzada y El Natahoyu. Amás, nos terrenos d'El Musel a menos de quinientos metros del futuru asitiamientu de la regasificadora alcuéntrense los depósitos de CLH, AGIP, Petróleos Asturianos y les bombones de Repsol Butanu, produciéndose un efeutu multiplicador en casu d'accidente.
2. La construcción d'esta planta Regasificadora va acompangao de la instalación de nueves Centrales de Ciclu Combinao, que van aumentar la contaminación de Carreño y d'Asturies, que ya figuren nos primeros puestos de contaminación atmosférica del Estáu. Además, Asturies ye un País que ya a día de güei produz más enerxía de la que consume (2/3 de la enerxía producida n'Asturies esportase a otros llugares), y les polítiques de desarrollu sostenible y el Protocolu de Kioto firmáu pol Gobiernu d'España falen de que la enerxía tien que producise cerca de los llugares de consumu, p'amenorgar los impautos del tresporte y les sos pérdides.
3. La construcción de la planta Regasificadora aumenta les posibilidaes de desmontar l'altu Aboño y d'asitiar nueva industria pesada y Ciclos Combinaos nesti llugar. L'Ayuntamientu Carreño ya se posicionó delles vegaes escontra'l proyeutu de desmonte del Altu Aboño.
4. La planta Regasificadora non xenera puestos de trabayu que xustifiquen la so instalación, teniendo en cuenta que pa una inversión estimada de 370 millones d'Euros (si non hai ampliaciones presupuestaries típiques d'estes obres), crearíense non más de 50 puestos de trabayu.
5. Nunca, nin les empreses nin el Gobiernu d'Asturies reclamaron la construcción d'una planta regasificadora, y solo se plantega esti proyeutu pa El Musel cuando por presión vecinal se rechaza una nueva regasificadora en Galicia.
6. L'aporte de gas natural p'Asturies ta garantizao gracies al gasoductu que va dende Bilbao hasta El Ferrol, y qu'anguaño ta duplicándose, asina como pol ramal que conecta con Lleón.
7. L'impautu visual de los grandes tanques d'almacenamientu (el tamañu de los alrodiu de diez tanques necesarios ye superior al de les Bombones de la Campa Torres) va ser importante dende la costa central asturiana, y n'especial dende Carreño.
8. L'actividá de la Regasificadora va suponer daños nel mediu marino y nos caladeros de pesca usaos pola flota de Carreño, pol aumentu del tráficu de grandes buques metaneros, pola necesidá d'aportar inxentes cantidaes d'agua marina p'aumentar la Temperatura del gas llicuao y pasalu a estáu gaseosu.
9. Ye un riesgu constante tener barcos metaneros averaos a la costa. Son una auténtica bomba flotante y por mor a les maniobres d'aproximación, atraque y descarga del gas suponen un riesgu entá más eleváu que la propia planta regasificadora. Enfrente la playa Xibares ta declarao pola Autoridá Portuaria d'El Musel como "zona de fondeamientu de barcos con mercancíes peligroses", polo que s'entiende que los barcos metaneros van esperar equí hasta qu'entren a Puertu.
10. Fadríanos más dependientes de les importaciones de terceros países, toos ellos con problemes d'estabilidá política. Asina, los principales abastecedores de gas al Estáu Español son: Arxelia col 45%, y en menor midía Nixeria, Qatar, Exipto, …, lo que da una idega del riesgu de depender d'esta fuente.
11. El desarrollu del usu de gas como base enerxética pal Estáu, poni más pilancos al futuru del carbón asturianu, que pasará a tener un papel testimonial na producción enerxética, representando agora solo un 30% del consumu d'Asturies. Por otru llau, los precios del gas tan subiendo al mesmu ritmu que los del petroleu, colo qu'esta dependencia del gas pa xenerar electricidá podría aumentar considerablemente la tarifa eléctrica. Amás, siguimos enfotaos en crear enerxía a partir de combustibles fósiles que son finitos, torgando'l desarrollu d'enerxíes renovables, infinites y non contaminantes.
12. El proyeutu de construcción d'esta planta regasificadora ta xenerando un movimientu social, ecoloxista, políticu y vecinal a la so escontra, que tien que ser tenío en cuenta polos políticos y poles alministraciones públiques.

Ello asina, UNIDÁ-Andecha Carreño somete pal so alderique y aprobación la MOCIÓN que vien darréu:

L'Ayuntamientu Carreño alcuerda:

1. Rechazar el proyéutu de'istalar una planta regasificadora nel Puertu del Musel.
2. Que se dea traslado d'esti alcuerdu a:
· Ministeriu de Mediu Ambiente
· Ministeriu d'Industria, Turismu y Comerciu.
· Autoridá Portuaria de Xixón
· Gobiernu del Principau d'Asturies

Candás, Carreño, 13 de Febreru de 2008

viernes, 15 de febrero de 2008

Matrix - Asturies. El Gobierno quier facer d'Asturies la pila d'España


Asturies la pila d'España. Resume de cuala ye la situación enerxética agora mesmu n'Asturies y como se nos quier facer la pila d'España.











jueves, 14 de febrero de 2008

Paraiso Industrial en Candás


L'actu contará cola presencia de Konchi Rodríguez (una de les direutores del proyeutu), quien esplicará cómo se fizo'l documental y resolverá les entrugues que se-y planteguen. Al final de la proyección podrá entamase un alderique ente tolos presentes.
Nesti documental, "Paraíso Industrial", afondase nes consecuencies p'Asturies del cambiu climáticu y la contaminación, esplícase l'impautu que van suponer p'Asturies los nuevos proyeutos enerxéticos planificaos: Puertu del Musel, Regasificadora, centrales de Ciclu Combináu, Parques Eólicos, presa de Caliao, etc, y dexase nel aire la gran paradoxa que supón el poder conxugar una imaxen d'ASTURIES, PARAÍSU NATURAL cola permisividá hacia la especulación industrial. Tamién se fai un repasu del movimientu social, ecoloxista y vecinal que rechaza estos planes y ta intentado parar estos proyeutos p'Asturies.
Dende UNIDÁ-Andecha Carreño queremos facer estensiva la invitación a tolos vecinos y vecines.
Blog del documental Paraiso Industrial
Trailer: