Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA mostrámonos sorprendíos ante la sentencia de l’Audiencia Nacional que resuelve la petición del Ayuntamientu Carreño de paralizar les obres de desmonte del Altu Aboño, y muestra'l so rotundu rechazu a los argumentos daos polos maxistraos de l’Audiencia Nacional. Entendemos además, que con esti precedente, ye difícil esperar una sentencia favorable a Carreño nel otru Recursu pendiente de resolución.
Esta sentencia qu’UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA conoz agora, ye la rempuesta a una de les dos partes de que se compón el Recursu presentáu por Carreño ante l’Audiencia Nacional:
PRIMERA PARTE: Por un llau l’Ayuntamientu Interpón Recursu Contenciosu-Alministrativu ante la Orden del Ministeriu de Fomentu, de 1 de Febreru de 2008, pola que s'aprueba la modificación del Plan d’Usu de los Espacios Portuarios de Xixón-Musel, y frente a la desestimación del recursu presentáu contra la Resolución de 20 d’Ochobre de 2007 de la Secretaría Xeneral pa la Prevención de la Contaminación y el Cambiu Climáticu, pola que se decide non someter a Estudiu d’Impautu Ambiental el Plan d’Usu de los Espacios Portuarios. Esto ye, l’Ayuntamientu considera que p’ampliar la zona portuaria al Alto Aboño, tien que facese previamente un Estudiu d’Impautu Ambiental.
SEGUNDA PARTE: Por otru llau, y visto que’l primer recursu puede tardar años en resolvese, l’Ayuntamientu solicita la suspensión de les Obres de Desmonte del Altu Aboño hasta que non se resuelva’l primer recursu. De non ser asina y d’entamar les obres, l’Altu Aboño puede tar desmontáu antes de que l’Audiencia Nacional resuelva la petición de Carreño de facer un Estudiu d’Impautu Ambiental. Sobre esta segunda parte del Recursu, ye sobre’l que l’Audiencia Nacional emite sentencia agora, rechazando los argumentos de Carreño y rechazando la petición de paralizar les obres.
Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA mostramos el nuesu total desacuerdu cola sentencia y sopelexamos:
• L’Audiencia Nacional, cuando diz que “la suspensión de la Obra podría ocasionar un seriu quebranto al interés xeneral, dao que se trata d’un Plan afectante a una actuación con gran proyeición de futuru”, usa argumentos políticos pa emitir el so veredictu, polo que la so supuesta imparcialidá queda nuevamente n’entredichu. Non sabemos por qué hai interés xeneral, cuando a día de güei nin el Gobiernu nin l’Autoridá Portuaria quieren dicir qué van colocar nel Altu Aboño que ye imprescindible pal furrulamientu del Puertu.
• Vemos como l’Audiencia Nacional apoya xurídicamente los intereses centralistes del Estáu, dexando desamparaos y desprotexíos a los vecinos y vecines y a los conceyos pequeños frente a los intereses de los más poderosos. Esto queda demostrao cuando diz que los intereses “defendíos pola Abogacía del Estáu y l’Ayuntamientu de Xixón son de mayor envergadura que los invocaos por Carreño”.
• Diz además que “la suspensión de la Orden supondría la conxestión del Puertu en curtiu plazu, lo qu’acarrea perxuicios económicos al Conceyu de Xixón”. Dende UNA entendemos qu’esto non pasaría si Xixón y l’Autoridá Portuaria reservaren los sos terrenos pa l'actividá Industrial Portuaria, cuando ta destinándolos a colocar actividaes non vinculaes al Puertu (Regasificadora, Central de Ciclu Combinao, Acuariu, Talasoterapia, Urbanizaciones, etc, y agora falen d’un Muséu Naval). Queremos además recordar que cola obra d’ampliación del Puertu del Musel, la esplanada que se va construir nel mar ye equivalente a 300 campos de fútbol. Si con esto non ye bastante, pueden renunciar a la construcción d'instalaciones tan innecesaries, peligroses y contaminantes como la Regasificadora o la Central de Ciclu Combinao.
• L’Audiencia Nacional non asume como argumentu válidu los daños ambientales argumentaos por Carreño, y coloca en primer llugar los argumentos de tipu económicu invocaos por Xixón. Diz además, que los materiales procedentes del desmonte podríen depositase agora na Obra d’Ampliación del Musel, y asina “evitar un importante problema futuru pa desaloxar el material frutu del desmonte y urbanización”. Con esto demuéstrase que'l principal oxetu de desmontar l’Altu Aboño ye la necesidá de material de rellenu pa construir la inmensa esplanada contemplada nel Proyeutu d’Ampliación del Musel.
• Con esta sentencia además, cuando diz que “frente a los intereses de Carreño álcense los intereses del Ayuntamientu de Xixón”, l’Audiencia Nacional fai competente al Ayuntamientu de Xixón pa ordenar y planificar el territoriu del Conceyu de Carreño. Esto ye, Xixón ya non solo se puede facer cola mayor parte de los terrenos ganaos al mar nel rellenu d’Aboño, qu'históricamente siempre fueron de Carreño, sinón qu’agora una sentencia tamién diz que Xixón ye competente pa ordenar y planificar l’Alto Aboño, que ta indiscutiblemente dientro de Carreño.
Dende UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA queremos reiteranos na oposición a la obra d’Ampliación del Puertu del Musel por razones sociales, ambientales y económiques, como llevamos faciendo dende l’añu 2002, y reiteramos la oposición al Desmonte del Altu Aboño. Creemos además que mientres tolos grupos políticos de Carreño temos claramente a la escontra del Desmonte, l’Ayuntamientu tien mecanismos pa siguir impidiéndolo, y asina vamos esixílo al equipu gobiernu y al resto de grupos políticos.
Santi Artime
UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA
TEXTO DE LA SENTENCIA
No hay comentarios:
Publicar un comentario