martes, 16 de junio de 2009

UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA propón a la Mancomunidá del Cabu Peñes que tramite la “DENOMINACIÓN D’ORIXEN PROTEXÍO” pa la MARAÑUELA y el FARIÑÓN

Marañueles

UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA propuso, na Xunta de Mancomunidá celebrada el 5 de Mayu, que la Mancomunidá del Cabu Peñes entame los trámites pa protexer al Fariñón (o Fariñona) y la Marañuela, baxo la “Denominación d’Orixen Protexío”, o alguna otra de les catalogaciones de calidá alimentaria que tien la Unión Europea.
La Xunión Europea dispón de tres sellos de calidá p'alimentos, col oxetivu de protexer y valorar la calidá alimentaria, que son la Denominación d’Orixen Protexío, la Indicación Xeográfica Protexío y la Especialidá Tradicional Garantizao. En algún d’ellos podríen incluise estos dos productos tradicionales del Cabu Peñes.
La Marañuela y el Fariñón son esclusivos y comunes a los dos conceyos, y pueden fomentase y revitalizase con un mínimu d’apoyu istitucional. Les Denominaciones d’Orixen y Denominaciones Específiques, son un instrumentu fundamental pa protexer, diferenciar y valorizar productos que tienen una calidá y singularidá específica, aportando munchos beneficios económicos, sociales y culturales pa la zona xeográfica amparada. Poro, tan fomentándose como elementu estratéxicu de desarrollu rural y fixación de población.
Creemos que la inclusión en dalgún de los sellos de calidá alimentaria de la Unión Europea puede suponer un impulsu pa la so producción, y puede ser una fuente d’ingresos y de creación de trabayu nos dos conceyos. Además, implica una promoción gratuita pola gran difusión en folletos, promociones turístiques o publicaciones gastronómiques que se da a los alimentos asina catalogaos. Non hai qu’olvidar tampoco, la protección que supón ante posibles fraudes y facilita'l cumplimientu de normatives sobre trazabilidá, hixene y mediu ambiente. Tamién ye importante dicir, que permite y facilita qu’empreses de Carreño o Gozón vinculades a estos productos, pasen a formar parte del “Club de Calidá Certificada”, denominación baxo la que la Conseyería de Mediu Rural y Pesca del Principáu d’Asturies promociona los productos de calidá.
Creemos además, que ye conveniente que seya la Mancomunidá quien faiga la pitición y la tramitación, y que non seya un únicu ayuntamientu l'impulsor, ya que podría dar llugar a a disputes llocalistes y a enfrentamientos ente un y otru conceyu.
Anque sí ye verdá que la marañuela ye más visible y más conocida, el fariñón alcuéntrase desapaecío de la mayoría de los establecimientos hosteleros y práuticamente ye desconocío fuera de Carreño y Gozón. Ye triste ver cómo la mayoría d’establecimientos hosteleros ofrecen nes sos cartes y menús la morciella matachana, y mui pocos ofrecen un productu propiu como’l fariñón.
N’Asturies, baxo la “Denominación d’Orixen Protexío” alcuéntrense productos como los Quesos Cabrales, Casín o Afuega’l Pitu, la Sidra d’Asturies, el Choscu de Tinéu o la Xata Asturiana, ente otros.
El Fariñón ye una embutido que s’ellabora en tiempu la matazuga, y que se fai con tocín de gochu, cebolla, sangre y pimentón. La Marañuela faise con fariña, güevos, mantega y zucre, y direrénciense en Carreño y Gozón básicamente na cantidá de clares de güevu añadíes.

UNIDÁ NACIONALISTA ASTURIANA

No hay comentarios: